Šestadvacetimetrový železný podpěrný sloup č. 8 bývalé kabinové lanové dráhy z roku 1928 přestavěný na rozhlednu v roce 1998.

Nádherný kruhový výhled z otevřené plošiny ve výšce 21 metrů (Krkonoše, Orlické hory, Jeseníky, Králický Sněžník, České středohoří, Ještěd, Bezděz, Trosky, Kunětická hora).

Odbočka k rozhledně se nachází na vrcholu prudkého stoupání silnice z Jánských Lázní do Černého Dolu. U Hoffmannovy boudy je odbočka doprava. Poměrně slušná asfaltová silnice vede nejprve do mírného a později do prudkého kopce k Loučným boudám. Zde se silnice stáčí doleva do příkrého kopce kolmo na vrchol. V jednom krátkém úseku pod lanovkou je strmé stoupání. Na plochém temeni Černé hory je pak odbočka doprava. Písčitá cesta vede kolem konečné stanice nové lanové dráhy, už téměř po rovině až k rozhledně. Celková délka stoupání od Hoffmanovy boudy je 7 kilometrů. Kabinovou lanovkou je možné sem vystoupat z Jánských lázní. Pokud budete pokračovat po asfaltové silničce ještě dále, pokoříte samotný vrchol Černé hory, který je ještě o deset metrů vyšší než konečná stanice lanovky. Vévodí mu zdaleka viditelný telekomunikační stožár.

Sjízdné na silničním kole s lehkými převody.

Občerstvení v kiosku u lanovky.

Suvenýry v pokladně rozhledny.