Desetimetrová kovová rozhledna opláštěná dubovými fošnami, stojí od roku 2021, spolu s dalšími třemi nižšími stavbami Liškou, Medvědem a Ovcí, na severním okraji vrchu Stráž nad Rokytnicí nad Jizerou, na jejímž městském znaku jsou právě tyto postavy zobrazeny. Vzhledem k tomu, že rozhledna nestojí na samotném vrcholu, ale na úbočním skalisku, je výhled z posledního schodu vyhlídkové lavice ve výšce téměř 9 metrů jižním směrem znemožněn stromy na vrcholu kopce (Rokytnice, západní část Krkonoš s Lysou horou a s nejdelší krkonošskou sjezdovkou, osmá nejvyšší hora Krkonoš Kotel, Plešivec, na opačné straně Ještěd, Černá Studnice, Kozákov, Bezděz).

Přístupová cesta na vrchol začíná u radnice v Rokytnici. Kolem informačního centra stoupá kolmo vzhůru žlutě značená asfaltová silnice do strmého kopce. Po 800 metrech vede žlutá dále kolmo do kopce po kamenité pěšině, ale cyklisté pokračují po asfaltce 300 metrů po rovině k rozcestí, kde odbočí doprava na Františkov a zakousnou se opět do příkrého stoupání až na Sacherovo návrší. Zde je zapotřebí odbočit doprava a po červené značce, nejprve po rovině a pak opět do příkrého kopce po 900 metrech dojet ke 180 stupňů otočené odbočce doprava. Odtud pokračujeme stále po červeně značené hlinitokamenité cestě do příkrého kopce. Po 400 metrech dojedeme k poslední odbočce doleva. Zde nás přivítá nejnáročnější 400 metrový výjezd po strmé kamenité pěšině mezi stromy nejprve ke dvěma vyhlídkám – Lišce a Medvědovi. Cesta k Horníkovi však pokračuje písčitou cestou dále do strmého kopce. Po jeho zdolání se sjede prudce dolů, mine se Ovce a po dvou dřevěných chodníčcích dojede až k patě rozhledny. Od jihozápadu lze dojet k rozcestí Na Stráži také z Jablonce nad Jizerou a od jihovýchodu z obce Františkov.

Velmi obtížně sjízdné pouze na horském kole, náročné i ve sjezdu!

Suvenýry v informačním centru v Rokytnici n. Jizerou.