Břeclav

Jedenáctimetrová zděná rozhledna z roku 2012 postavená na zalesněném vrcholku Kalvárie nad penzionem Vinařství U Kapličky v Zaječí. Kruhový výhled ze zastřešeného ochozu ve výšce 8 metrů (Pálava, Novomlýnské nádrže, Lednicko-valtický areál, Břeclav, Bílé Karpaty, JE Dukovany, Zaječí s rozhlednou Maják, Šakvice). Stoupáme-li do příkrého kopce od nádraží, tak těsně pod vrcholem narazíme na křižovatku. Doleva bychom dojeli … Čtěte více

Sedmnáctimetrová dřevěná rozhledna se železným točitým schodištěm z roku 2012. Kruhový výhled z kryté plošiny ve výšce 13 metrů (Pálava, Novomlýnské nádrže, Hustopeče, dálnice D1, Bílé Karpaty, JE Dukovany). Z Hustopečí, které leží na hlavní silnici z Brna do Břeclavi se vydáme severovýchodním směrem na Kurdějov. Podjedeme dálnici a kolem průmyslového areálu vystoupáme prudký kopec až k první serpentině. Zde, … Čtěte více

rozhledna Kraví hora

Kraví hora (Bořetice)

Patnáctimetrová dřevěná věž z roku 2006. Kruhový výhled ze zastřešeného ochozu (jihovýchodním směrem Pálava a Bílé Karpaty, severním směrem brání vzdálenějšímu výhledu o 50 metrů vyšší vrchol). Nejjednodušší cesta k rozhledně začíná ve známé vinařské obci Bořetice, kde se nejprve přejede železniční trať a pak se pokračuje ve směru na Němčičky. Pár metrů za přejezdem … Čtěte více

rozhledna Maják

Maják (Přítlucká hora)

Osmadvacetimetrová dřevěná věž s železným točitým schodištěm z roku 2012. Nádherný kruhový výhled ze zastřešeného ochozu ve výšce 21 metrů (Pálava, Svatý Kopeček, Novomlýnské nádrže, Bílé Karpaty s Velkou Javořinou, JE Dukovany, rozhledny Minaret, Slunečná, Na Podluží, U obrázku, Kraví hora a Dalibor, za dobré viditelnosti i Alpy). První 900 metrů dlouhá přístupová cesta začíná v obci Zaječí jednu … Čtěte více

rozhledna Minaret

Minaret (Lednice)

Štíhlá šedesátimetrová věž z roku 1802. Tato stavba měla i dvě nej. Jedná se údajně o nejvyšší minaret v neislámských zemích a donedávna byla i nejníže položenou rozhlednou u nás. V roce 2015 ji však o 15 metrů předhonila rozhledna v Mikulčicích. Kruhový výhled z otevřeného ochozu (Lednicko – Valtický areál, Pavlovské vrchy, Malé Karpaty). … Čtěte více

Šestadvacetimetrová dřevěná věž z roku 2009 s ocelovými nosnými prvky a schodištěm. Kruhovému výhledu ze zastřešené plošiny ve výšce 22 metrů brání severovýchodním směrem hustý les na vrcholu plochého kopce (Pálava, Drahanská vrchovina, Ždánický les, Bílé Karpaty, Brno). Přístupová cesta z boleradického náměstí měří 2100 metrů. Projede se kolem místního divadla a po zelené turistické … Čtěte více

Velmi atypická devatenáctimetrová dřevěná rozhledna z roku 2009 s točitým ocelovým schodištěm (nezapře podobný rukopis s východočeskou rozhlednou Borůvka od stejného architekta Antonína Olšiny). Kruhový výhled z částečně zastřešené plošiny ve výšce 15 metrů (rozhledny Kraví hora, U Obrázku, v dálce pak lednický Minaret, Novomlýnské nádrže, Pálava, Břeclav, Malé Karpaty). K této mimořádně zdařilé rozhledně … Čtěte více

rozhledna U křížku

U křížku (Drnholec)

Jedenáctimetrová dřevěná rozhledna z roku 2012 s železným točitým schodištěm. Kruhový výhled z otevřeného ochozu ve výšce 10 metrů (Pálava, horní Novomlýnská nádrž, zámek Drnholec, Hrušovany, Rakousko). Obec Drnholec se rozkládá na samém začátku vzdutí vodní hladiny Novomlýnských nádrží. Jedeme-li směrem na Litobratřice (Znojmo), tak na kraji obce, po necelých 700 metrech od hlavní křižovatky ve vsi zatočíme … Čtěte více