Na vrcholu vápencového vrchu nad Mikulovem byla v 15. století postavena dělostřelecká věž na zlepšení obrany města, střežícího důležitou obchodní stezku z Brna do Vídně.

V devadesátých letech 20. století byla třináctimetrová věž vybavena ocelovým točitým schodištěm a zpřístupněna veřejnosti jako vyhlídkové místo.

Lepší kruhový výhled z otevřeného ochozu znemožňuje východním směrem dominantní Svatý kopeček s kaplí Sv. Šebestiána. Jinak se ale před námi rozkládá celé město Mikulov se zámkem, vrch Turold a za ním část Pálavy, Anenský vrch, v nedalekém Rakousku pak vápencový vrch s hradem Falkenstein.

Ke věži se nejlépe dostaneme, když z horního konce náměstí dojedeme po 100 metrech na sever do Brněnské ulice, kde zatočíme doleva a po 70 metrech dojedeme na malé Lormovo náměstí. Zde odbočíme doprava a zdoláme nejprve příkré stoupání do ulice Na Jámě a poté po 400 metrech dojedeme už po rovině do ulice Lidické. Tu celou projedeme až na konec, kde zatočíme doleva a po červené značce vystoupáme po asfaltu nejprve strmé padesátimetrové stoupání na okraj zástavby a pak po šotolinové cestě zdoláme už jen mírný kopec ke věži.

Druhou možností je pokračovat Brněnskou ulicí ještě 80 metrů dále, kde je značená odbočka doprava k židovskému hřbitovu. Zde se nám do cesty postaví nepříjemná kamenitá cesta až ke vchodu do židovského hřbitova, na níž pak navazuje strmý stometrový úsek po betonových dlaždicích, který postupně přechází opět na šotolinovou cestu, která končí na paloučku pod věží.

Poslední fáze obou cest jsou vzhledem ke značnému převýšení a nerovnostem sjízdné pouze na horském kole.

Suvenýry v pokladně věže nebo v IC na náměstí.