Masivní čtyřicetimetrová devítiboká dřevěná věž z roku 2012.

Nádherný kruhový výhled z otevřeného ochozu ve výšce 36 metrů (Lipenské jezero, jižní Šumava, vojenský prostor Boletice, Novohradské hory, Kleť, Alpy).

(první rozhledna, na kterou by se teoreticky dalo vyjet na kole až do předposledního patra!)

Po příjezdu do obce Lipno směrem od přehradní hráze se zatočí hned první odbočkou doprava a nepřetržitým příkrým stoupáním se po 2300 metrech dojede až na vrchol Kramolína. Zhruba uprostřed stoupání a pak těsně pod vrcholem je však zapotřebí počítat s krátkými asi čtyřicetimetrovými strmými úseky. Z opačné strany lze k rozhledně dojet z obce Slupečná. K ní se nejsnáze dostaneme ze směru od Frymburka, kdy se těsně před obcí Lipno odbočí doleva a kolem rozpadajícího se statku se dojede do vesnice, z níž je to k vrcholu 1200 metrů také převážně do příkrého kopce.

Obě cesty jsou asfaltové a dobře sjízdné na silničním kole.

Na vrchol Kramolína lze rovněž vyjet sedačkovou lanovkou z Lipna.

Suvenýry v pokladně areálu, v sousedním kiosku u lanovky nebo v informačním centru na Lipně.

Občerstvení v nedalekém kiosku nebo v restauraci horského hotelu Kramolín.