Hrad z počátku 15. století byl vystavěn na osamoceném skalnatém vrchu, převyšující o 80 metrů okolní krajinu. Celek tak vytváří výraznou dominantu jinak rovinatého Polabí.

Postupně kruhový výhled z malých okének kryté vyhlídkové místnosti sedmatřicetimetrové válcové věže (Polabí, Pardubice, Hradec Králové, Chrudim, Krkonoše, Železné a Orlické hory, elektrárny Opatovice a Chvaletice, za dobré viditelnosti také Ještěd, Tábor, Kozákov či Králický Sněžník).

Přístupová komunikace ke hradu odbočuje z vedlejší silnice Ráby – Němčice severně od Pardubic.  Těsně před křižovatkou na Hradiště se u penzionu odbočí doprava a po 200 metrech se dojede prudkým stoupáním k záchytnému parkovišti. Kvalitní asfaltová silnice pokračuje dále doleva a za pravotočivou zatáčkou se prudké stoupání změní na příkré a po 700 metrech končí až před hradní bránou. Pouze v pravotočivé zatáčce těsně pod hradem jsou položeny velké dlažební kostky.

Teoreticky velice dobře sjízdné i na silničním kole. Na cyklisty zde ovšem čekají dvě nemilá překvapení. Silnice od parkoviště ke hradu je pro ně uzavřena dopravní značkou Zákaz vjezdu cyklistů, takže na závěrečných 700 metrů je zapotřebí vybalit přezůvky, nejlépe bačkory. Ty se nám totiž budou hodit i při návštěvě samotného hradu, kde se přísně dbá na obuv a cyklistické tretry s kovovými nášlapy na nohou jsou zde přísně zakázány!

Suvenýry v pokladně hradu.

Občerstvení v hradní krčmě.