Hrad z druhé poloviny 13. století se známou věží Putna se nachází severozápadně od Mladé Boleslavi. Nezaměnitelný 7,5 % náklon věže údajně způsobili hledači pokladů jejím podkopáním v 19. století. Podle nejnovějších poznatků však stál za nakloněním výbuch střelného prachu. 23 metrová věž se pak roztrhla, propadla o jedno patro a naklonila. Tyčí se na strmém trojúhelníkovém ostrohu pouhých 60 metrů od železniční trati spojující Mladou Boleslav s Turnovem.

Půlkruhový výhled z výrazně nakloněné věže, od roku 1911 upravené na rozhlednu, je možný hlavně východním směrem na údolí Jizery, Mladou Boleslav, Kosmonosy a Český ráj, rovněž je možné spatřit vrchol Ještědu a Bezdězu. Západním směrem brání výhledu zbytky zdí.

Z Mladé Boleslavi ke hradu dojedeme podél řeky Jizery ve směru na Debř. Na konci města odbočíme doleva na Dalovice a těsně za mostem vzápětí doprava. Úzká asfaltka nás po 700 metrech po břehu řeky dovede k přejezdu přes železniční trať. Po jejím překonání nás ovšem čeká strmý stometrový úsek po zámkové dlažbě až ke vchodu do areálu. Odtud už se kolo musí vytlačit do příkrého kopce po občasných nepravidelných schodech až ke věži.

Až k bráně dobře sjízdné na silničním kole.

Suvenýry a malé občerstvení v pokladně hradu.