Šestimetrová betonová kupole z roku 2018 s kruhovými průzory, záměrně připomínající nedaleké vojenské bunkry nebo odvážný projekt národní knihovny architekta Kaplického. V anketě o rozhlednu roku 2018, pořádanou Klubem přátel rozhleden, obsadila 1. místo.

Nádherný kruhový výhled z krytého ochozu ve výšce 3 metrů (Labské pískovce s Děčínským Sněžníkem. Růžovským vrchem a vrcholy G. Zschirnstein, Pfaffenstein, Lilienstein, Kaiserkrone a Winterberg v Sasku, rozhledny Janov, Tanečnice, Vlčí hora, Sokolí vrch, Lužické hory s Jedlovou, Klíčem, Studencem, dále Vlhošť a v dálce také Milešovka).

Obec Růžová se nachází v CHKO Labské pískovce mezi obcemi Srbská Kamenice a Janov. Od nepřehlédnutelné stavby kostela se vydáme na jihovýchod ve směru na Kamenickou Stráň. Na konce vesnice odbočíme doleva na zeleně značenou naučnou stezku a po panelové silnici, která po pár metrech končí, dojedeme ke křížku, kde stezka přechází na hlinitokamenitou cestu. Na rozhraní lesa a pastvin nejprve vystoupáme 200 metrové příkré stoupání. Pak se cesta stáčí ostře doprava kolmo do kopce. Zde se musíme připravit na nejtěžší úsek. 250 metrů dlouhá strmá hlinitá cesta je totiž vylepšena ještě dvěma extrastrmými desetimetrovými pasážemi, kde je velice důležité dobře zvolit posed tak, aby se přední kolo nekontrolovatelně nevzpínalo a zadní naopak nepodkluzovalo! Po překonání těchto nástrah nám bude odměnou krásný výhled do blízkého i vzdáleného okolí.

Sjízdné pouze na horském kole! Opatrní buďte rovněž ve sjezdu! Důležité jsou spolehlivé brzdy a kvalitní pláště!

Suvenýry ve společné budově obecního úřadu a restaurace U kostela.