Hrad Střekov byl postaven začátkem 14. století na těžko přístupné stometrové znělcové skále nad řekou na jižním okraji Ústí nad Labem.

Nádherný půlkruhový výhled západním směrem ze 4 okének zastřešeného posledního patra 13 metrové věže (Ústí s Větruší a Erbenovou vyhlídkou, údolí Labe s Masarykovým zdymadlem).

Z pravobřežní silnice kolem Labe z Ústí směrem na Litoměřice se 270 metrů za Masarykovým zdymadlem odbočí na malém náměstíčku doleva odkud se po šesti stech metrech příkrého stoupání dojede ulicí Na Zacházce po dobré asfaltce ke druhému parkovišti. Zde se také nachází hradní brána, za níž je třeba kolo ustájit a dál po schodech pokračovat pěšky.

Ke druhému parkovišti se rovněž můžeme dostat z Litoměřické ulice, když ještě před zdymadlem odbočíme doleva ulicí Karla IV. a po sto metrech na kruhovém objezdu vzápětí zatočíme doprava. Ulicí Ke hradu se po 900 metrech příkrého stoupání dostaneme na Střekov z druhé strany.

Sjízdné na silničním kole.

Suvenýry v pokladně hradu.

Občerstvení v několika hradních restauracích.