Tříboká opláštěná 47 metrů vysoká ocelová telekomunikační věž z roku 1999.

Kruhový výhled z krytého ochozu ve výšce 25 metrů (Bezděz, Ještěd, Říp, České středohoří, Praha).

Na Vrátenskou horu vedou dvě přístupové cesty. Mnohem snazší začíná v obci Libovice a od hlavní silnice až ke věži měří 900 metrů. Nejprve se stoupá po hrubém asfaltu kolem parkoviště do prudkého, v lese až příkrého kopce. Cesta pak pod věží pokračuje dále z kopce po modré značce na zámek Houska. Zde se musí odbočit doprava a po pár metrech zase doleva, jinak bychom dojeli do Nosálova. Po šotolinové cestě se po 200 metrech příkrého stoupání dojede až k rozhledně. Z opačné strany je ze silnice Nosálov – Libovice  téměř na vrcholu prudkého kopce zatáčka odkud se po velmi hrubém asfaltu  stoupá 800 metrů lesem. Cesta je sice označena jako cyklostezka místními značkami, ale na jednom příkrém úseku je značně rozbitá. Když se přijede na rovinu, odbočí tentokráte doprava a po šotolině se vyjede, jako v prvním případě, společný úsek po modré až  k rozhledně.

První cesta z Libovic je sjízdná na silničním kole, druhá z Nosálova je, vzhledem ke špatnému povrchu, sjízdná pouze na horském kole.

Občerstvení a suvenýry ve věži.