Třiatřicetimetrová ocelová konstrukce skokanského můstku z roku 1978, na němž náš skokan Pavel Ploc vytvořil rekord v délce 95 metrů.

Od roku 1993 byla věž bez větších úprav s přestávkami využívána turisty. Po generální rekonstrukci v roce 2015 je věž oficiálně prohlášena za rozhlednu.

Kruhovému výhledu z otevřené plošiny ve výšce 32 metrů brání jižním směrem vysoký les (šumavské podhůří s Javorníkem, Popelná hora, Churáňovský vrch, Zadov a dále hluboko do vnitrozemí).

Protože rozhledna neleží na samotném vrcholu hory, poslední úsek cesty k ní vede z mírného kopce. Nejsnazší cesta začíná na křižovatce silnice z Vimperku do Kvildy na Pláních naproti odbočce na Nové Hutě. Hrubá asfaltová silnice stoupá jen do mírného kopce a po 450 metrech se odbočí doprava, kde nás čeká pro změnu dalších 450 metrů z mírného kopce až k můstku. Pokud si ale chceme vyjet pěkný šumavský kopec, můžeme svoji cestu zahájit na nejnižším bodě u dolní stanice lanovky na Churáňov. Na více jak 2,5 kilometrech kvalitní asfaltky až k odbočce u Penzionu U Lenců nás čeká převýšení 200 metrů. U penzionu zatočíme prudce doleva a po hrubém asfaltu vyšlápneme mírné stoupání až na vrchol u konečné stanice lanovky ze Zadova. Bajkeři odtud mohou sjet pod lanovkou přímo k můstku, silničáři pokračují ještě 300 metrů z mírného kopce až k odbočce ke věži ve směru od Plání.

Sjízdné na silničním kole.

Suvenýry v pokladně můstku.