Šestadvacetimetrová trojboká dutá hráň složená z modřínových prken s vnitřním točitým dubovým schodištěm z roku 2009.

Kruhovému výhledu z otevřené plošiny ve výšce 15 metrů brání jihovýchodním směrem stromy vyššího kopce (Chrudim, Pardubice, Železné hory, Orlické hory, Krkonoše, Kunětická hora).

Předchůdkyně této stavby se nepochybně zapíše do historie budování rozhleden u nás, neboť drží jeden smutný primát, který už velmi těžko může být překonán. Po slavnostním otevření dne 21. června 2008 přišla o 4 dny později silná bouře s nebývalou vichřicí, která celou stavbu silně poničila. Ta pak musela být z bezpečnostních důvodů stržena. Paradoxem je, že životnost objektu byla architektem stanovena na 40 let. Nová Bára II byla proto opatřena lepšími a odolnějšími spojovacími prvky a také novým kotevním systémem. Změnu rovněž doznala i špička samotné rozhledny. Zpevněná konstrukce by teď měla odolat síle větru do 200 km/hod.
Rozhledna se nachází jižně od Chrudimi a dovede nás k ní žlutě značená trasa. Východištěm je křižovatka silnic Slatiňany – Sobětuchy a Chrudim – Seč. Dobrá asfaltová silnice stoupá do mírného kopce 700 metrů až k lesu. Dále cesta pokračuje kolem závory 300 metrů do příkrého kopce až na prostranství pod rozhlednou.

Opatrně sjízdné i na silničním kole.

Občerstvení a suvenýry v přilehlém obslužném domku vystavěném v podobném stylu jako rozhledna.