Hrad byl založen v první polovině 13. století, aby střežil důležitou cestu Vlárským průsmykem z Moravy do Uher. Tyčí se na vysokém návrší v západní části stejnojmenné obce, ale ze všech stran je obklopen vyššími kopci Bílých Karpat.

Výhled ze 17 metrů vysoké hranolové věžice umožňují tři velká okna ve výšce deseti metrů. Západním směrem na pivovarské rybníky, jižním směrem na dvojměstí Brumov – Bylnice a ústí Vlárského průsmyku, východním směrem na pohraniční hřeben Bílých Karpat. Pouze severním směrem na areál hradu okno chybí.

Brumov leží na hlavní silnici jižně od Valašských Klobouků ve směru na hraniční přechod na Slovensko. Na první velké křižovatce ještě před náměstím odbočíme doprava a po zelené TZ překonáme tok říčky Brumovky. Hned za mostkem se úzká půlkilometrová asfaltová silnice začíná prudce až příkře zvedat. Zelená po sto metrech odbočuje zkratkou doleva na schodiště, cyklisté pokračují stále rovně. Před velkou levotočivou zatáčkou na konci zástavby se nenechte překvapit krátkým strmým úsekem. Po něm následuje malá rovinka na vydýchání kolem výsuvného sloupku a po něm už závěrečná stometrová strmá cesta až na parkoviště před hradní bránou, kde asfalt vystřídají dlažební kostky.

Sjízdní na silničním kole.

Suvenýry a malé občerstvení v pokladně hradu.