Téměř čtrnáctimetrová soukromá zděná věž, vystavěná jako replika obranné věže se základními znaky římských hraničních opevnění, stojí od roku 2017 na nezalesněném návrší Na Prantu (z německého Brand – spálený les, zde ve smyslu milíř) západně od obce Chalupy u Zemětic. Výstup na rozhlednu je, po zapůjčení klíčů ve stavení č.p.14 u rodiny Štěpanovských, od roku 2021 možný nově dokončeným vnějším severním schodištěm. V soutěži o rozhlednu roku 2020, vyhlášené Klubem přátel rozhleden, obsadila 2. místo.

Výhled ze zastřešeného ochozu ve výšce necelých devíti metrů je možný především jižním směrem na pás západní Šumavy s dvojvrcholkem Ostrého, dále na Prenet, Můstek, Pancíř a také vrchol Poledníku, dále na zalesněné vrcholky Českého lesa a na Švihovskou vrchovinu se sedmistovkami Tuhošť, Běleč a Doubravu.

Z velmi členité silnice spojující obce Merklín a Stod se na kraji obce Zemětice nezatočí po hlavní doleva, nýbrž se pokračuje úzkou asfaltkou rovně a po dvou stech metrech se dojede na křižovatku uprostřed obce. Zde se odbočí doprava, sjede se z prudkého kopce k potoku, odkud se vzápětí vyjede prudké půlkilometrové stoupání na okraj lesa před obcí Chalupy. V pravotočivé zatáčce za trafostanicí se zatočí doleva na polní hlinitokamenitou cestu, po níž se pokračuje 200 metrů mírně do kopce na rozcestí, kde se přejede na vyjetou luční pěšinu na louce, která nás po dalších sto metrech dovede přímo pod rozhlednu.

Sjízdné na silničním kole, ale posledních tři sta metrů jen s velkou opatrností.

Kromě základní finanční podpory od Plzeňského kraje si další náklady, materiál a práce zajišťoval majitel rozhledny svépomocí. Vstupné na rozhlednu je dobrovolné a výtěžek z něho věnuje vlastník stavby dílem na údržbu věže a dílem pro nadaci na transplantaci kostní dřeně!

Suvenýry v chalupě č. 14.