Osmnáctimetrová kamenná kaple sv. Anny s vyhlídkovou věžičkou z roku 1936.

Lesem částečně omezený výhled jižním směrem ze zastřešené místnosti ve výšce 15 metrů. Opačným směrem lze shlédnout Beskydy s Velkou Kyčerou, Ostrým, Velkou Čantoryjí, Třinec).

Nejkratší pětikilometrová cesta na vrchol Kozubové vede od severu z obce Košařiska. Na konci obce se odbočí doleva a po značené cyklostezce č. 6082 lze dojet až k chatě pod vrcholem. Cesta je stavěná z různých druhů materiálu od asfaltu, přes šotolinu až po štěrk a kameny. Kromě krátkého, téměř rovného úseku kolem chatové osady na začátku, je v celé délce spíše strmá než příkrá, zvláště pak v ostrých zatáčkách. Od chaty je to ke kapli ještě 200 metrů do příkrého kopce po lesní pěšině. Z opačné strany od jihu lze na vrchol dojet o něco pohodlněji po šesti kilometrech z obce Dolní Lomná. Na konci obce u informačního centra se odbočí doprava a po asfaltové silnici ve směru na chatu Kamenitý se vyšlápne prudký 2,5 kilometrový kopec ke značené odbočce na Kozubovou. Zde zatočíme doprava a po široké a neznačené kamenité cestě vystoupáme 3,5 kilometrový příkrý kopec až na vrchol.

Sjízdné pouze na horském kole. Pozor – pokračování cyklostezky č. 6082 dále směrem na jihozápad je nesjízdné! Domnívám se, že rozhodování o cyklostezkách od stolu bez znalosti místního terénu je, jak jsem se už několikrát na Moravě přesvědčil, pro cyklisty velice nebezpečné. Rád bych se kochal pohledem na autora tohoto paskvilu, kterak zdolává šíleně strmý kopec před chatou Kamenitý jak ve směru nahoru, ale také dolů.

Občerstvení a suvenýry v horské chatě pod vrcholem.