Sedmimetrová válcová kamenná rozhledna s dřevěnou nástavbou z přelomu 19. a 20. století, které původní vzhled navrátila rekonstrukce z roku 2013.

Přestože bylo na vrcholu vykáceno několik vzrostlých stromů, ale nepochopitelně opět několik znovu vysazeno, je výhled z krytého ochozu ve výšce 3 metry možný pouze jižním směrem a to ještě po opadání listů z mohutných dubů.

Pokud začneme svoji cestu ve Slatiňanech, projedeme kolem zámeckého parku ve směru na Trpišov. Vystoupáme prudký kopec mezi koňskými výběhy a po rovině dojedeme k úpravně vody. Za ní odbočíme doprava a prudké stoupání kolem lesní restaurace Monaco nás po 260 metrech dovede na rozcestí Nad Monakem, kde se vydáme doleva. Po zelené značce dojedeme po 700 metrech téměř po rovině pohodlnou lesní cestou až k odbočce ke věži. Po zelené pak pokračujeme doprava prudkým kamenitým 400 metrovým stoupáním, které je těsně pod rozhlednou příkré.

Pokud se z rozcestí Nad Monakem vydáme doprava, dojedeme po dvou kilometrech k další rozhledně Bára II.

Sjízdné pouze na horském kole.

Suvenýry v informačním centru ve Slatiňanech.