Šestačtyřicetimetrová ocelová věž z roku 2011, která obepíná původní zděnou šestnáctimetrovou zeměměřičskou věž z roku 1941 (velmi podobná další měřičské věži – rozhledně na Studeném vrchu v Brdech). Ve středních a jižních Čechách je dalších sedm takovýchto měřičských věží, které možná v budoucnu, jako tyto dvě, doznají přeměnu a využití na rozhledny.

Kruhový výhled z otevřeného ochozu ve výšce 34 metrů (JE Temelín, Šumava, Kleť, Novohradské hory, Jarník)

Pokud se vydáme z Albrechtic nad Vltavou, obce proslavené nádherně malovanými náhrobními kapličkami na hřbitovní zdi, směrem na Temelín, tak po zdolání 2300 metrů prudkého kopce se na jeho samotném vrcholu na hranici okresů objeví dvě lesní cesty odbočující doprava. Vydáme se po té druhé v pořadí. Solidní písčitošotolinová cesta nejprve mírně klesá a po 1200 metrech se na ní zleva napojí zelená turistická značka jako důkaz, že jedeme správně. Pokračujeme dále širokou vozovou cestou a po zdolání 2 ostrých zatáček přetneme kolmo další širokou vozovou cestu. Po 400 metrech prudkého stoupání se dostaneme na další rozcestí. Tady opustíme zelenou a přímo rovně se po modré dostaneme po 300 metrech až ke věži. Na vrchol vede množství dalších cest, např. žlutá od Protivína nebo modrá od Temelína, ale ty jsou dosti náročné na orientaci a na kole ne ve všech úsecích bezpečně sjízdné.

Sjízdné pouze na horském kole.

Suvenýry ve věži a v informačním centru v Protivíně.