Neobvyklá cesta na Hraniční vrch

První týden v září nadešla dlouho očekávaná a také dlouho odkládaná akce Hraniční vrch. Už dávno jsem věděl, že mám dvě možnosti. Buď si zajistit v okolí ubytování a pak delší volno využít k návštěvě nejen této rozhledny, ale při té příležitosti „zkontrolovat“ i nedaleký Cvilín, Strážiště, Ježník, Stráž atd. Druhou možností bylo uskutečnit akci na jeden zátah z Plzně. Po prostudování patřičných spojů mně vyšlo jako optimální jet rychlíkem do Olomouce a tam přesednout na další spoj do Krnova přes Bruntál. Když jsem ale zjistil, že na této trati je dlouhodobá výluka s náhradní autobusovou dopravou, tak jsem tuto verzi zavrhl, protože jakékoliv zpoždění by mělo fatální důsledky na můj návrat. Objevila se ale třetí možnost a tu jsem nakonec také realizoval.

Z Plzně jsem odjel v 6.08 vlakem do Prahy. Společnost v kupé mně dělal bývalý ministr dopravy a zdravotnictví, bývalý premiér vlády a také bývalý ředitel Národního parku Šumava, současný předseda Klubu Českých turistů pan ing. Jan Stráský. Celou cestu do Prahy jsme si měli co povídat a tak cesta velmi rychle utekla. Na Wilsoňáku jsem přestoupil do EC Landek s odjezdem v 8.17 a příjezdem do Ostravy Svinova v 11.38. Zde jsem musel přestoupit na rychlík do Krnova přes Opavu a v Krnově na osobák do Města Albrechtic, kam jsem dojel ve 13.23.

Na zdolání 2500 metrů vzdálené dvojrozhledny jsem měl přesně hodinu a 24 minut. Nejprve jsem si však dojel na městský úřad pro pohledy a razítko, a pak jsem se konečně zakousl do příkrého stoupání na rozhlednu. Pot ze mě jen stříkal, ale byl jsem šťastný, že už můžu konečně jet na kole a protáhnout si tak ztuhlé tělo od nekonečného sezení ve vlaku. Dvojrozhledna rozhodně patří mezi naše rarity a určitě stojí za návštěvu. Moc času na otálení ale nebylo, protože ve 14.47 mně odjížděl vlak zpět do Ostravy. Do sámošky jsem si ještě sjel koupit něco málo na cestu a ve tři čtvrti na tři už jsem zase seděl ve vlaku. České dráhy mně nezklamaly a veškeré přestupy se povedly na jedničku, takže jsem ve 21.50 mohl konečně spokojeně vystoupit na plzeňském nádraží.

Ve vlaku jsem tedy včetně přestupů strávil 14 hodin a 17 minut, najel jsem neskutečných 1068 kilometrů a to všechno proto, abych se mohl ve Slezsku projet 7,5 km na kole! Trochu zvláštní úchylka! Ale mám to za sebou!

Nastavení soukromí

Soubory cookie používáme, abychom mohli přizpůsobit obsah konkrétním uživatelům a analyzovat návštěvnost našeho webu. Kliknutím na možnost „Povolit vše“ s tím souhlasíte. Předvolby můžete spravovat tlačítkem Nastavení soukromí. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat.