V roce 1984 bylo rozhodnuto o vybudování monumentálního památníku na počest Bratislavsko-brněnské operace z dubna roku 1945. Na mohutném betonovém základě pak vyrostla železná konstrukce o průměru deseti metrů. Velkoryse pojatá stavba byla v roce 1990 pozastavena, v roce 2021 byla hrubá stavba památníku zbourána a teprve v roce 2023 bylo obnoveno železné schodiště a objekt byl otevřen turistům jako rozhledna.

Vzhledem k tomu, že památník nestojí na samotném temeni jinak plochého kopce, nýbrž na jeho severním úbočí, je výhled kvůli vysokým stromům na vrcholu možný pouze severovýchodním směrem na Brno, vysílač Brno-Hády a také na Drahanskou vrchovinu s třetím nejvyšším televizním vysílačem Kojál a na Ždánický les.

Obec Křepice leží jižně od Brna vlevo od dálnice D2 ve směru na Bratislavu. Pokud z Velkých Němčic přejedeme dálnici a projedeme celou obcí Křepice, pak 450 metrů za obcí se nachází značená odbočka doprava. Úzká asfaltová silnice nás po necelých třech stech metrech dovede příkrým stoupáním k odbočce na 270 metrů vzdálené parkoviště. Od parkoviště vede k památníku velice obtížně sjízdná šotolinová cesta do strmého kopce. Proto je pro cyklisty výhodnější pokračovat ještě 250 metrů stále rovně strmým stoupáním až k železnému vysílači. Zde se cesta stočí doprava a šotolinová cesta téměř po rovině nás po okraji lesa dovede po 300 metrech až k rozhledně.

S opatrností sjízdné i na silničním kole.

Suvenýry v přízemí objektu a v prodejně potravin v Křepicích.